Әбдыкенова Бағжан Ерғазықызы
куратор, «Қазақстан Халықаралық колледжі», Астана қ.
Кілт сөздер: тәрбие, топ кураторы, куратордың функциясы, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу.
Аңдатпа: Студенттік топ кураторының қызметі «тәрбие» ұғымының заманауи түсіндірмелері және ұйымдастыру шарттары тұрғысынан сипатталады. Кураторлардың функционалдық міндеттері мен түрлері, колледж оқу орындарында қалыптасқан кураторлық жүйенің негізгі құрамдас бөліктері қарастырылып, куратордың қызметін жетілдірудің әдістемелік ұсыныстары анықталды.
Примечание: Деятельность куратора студенческой группы характеризуется с точки зрения современных трактовок понятия «воспитание» и условий организации. Рассмотрены функциональные обязанности и виды кураторов, основные составляющие кураторской системы, сложившейся в учебных заведениях колледжа, определены методические рекомендации по совершенствованию деятельности куратора.
Note: The activity of the curator of the student group is characterized from the point of view of modern interpretations of the concept of «education» and the conditions of the organization. The functional responsibilities and types of curators are considered, the main components of the curatorial system that has developed in college educational institutions, and methodological recommendations for improving the curator’s activities are determined.
Оқу орнындағы тәрбиелік функцияларды барлық оқытушылар орындайды. Бірақ студенттік топтың кураторы білім беру қызметіне айтарлықтай үлес қосады. Оның жұмысы оқытуды да, тәрбиені де біріктіретіндіктен, куратор — студенттердің өзара әрекеттесуінің таптырмас және тиімді жүйесі, студенттермен оқу-тәрбие жұмысының бір бөлігі ретінде қарастырылуы керек.
Куратор топтың әр түрлі іс-әрекеттері арқылы қарым-қатынас жүйесін ұйымдастырады, әр студенттің жеке басының өзін-өзі көрсетуіне жағдай жасайды, азаматтық ұстанымның қалыптасуына және студенттердің моральдық өзін-өзі анықтауына ықпал етеді.
Куратордың рөлін студенттердің топтағы іс-әрекетін ұйымдастыру, тәрбиелік әсерді үйлестіру ретінде анықтауға болады. Ол студенттерге өз орнын табуға көмектесетін жағдайлар жасауы керек.
Кураторлық жұмыстың ерекшелігі — бұл оқытушылар құрамы мен студенттер тобының арасында тұрған адам, яғни олардың арасындағы байланыстырушы, өйткені ол аталған тараптар арасындағы өзара әрекеттесуді ұйымдастырады. Айта кету керек, куратор колледждің педагогикалық ұжымының мүшесі болып табылады. Ол өзінің ұйымдастырушылық және тәрбиелік жұмысын жалғыз емес, басқа оқытушылармен, студенттермен байланыста жүргізеді.
Куратордың кәсіби рөлі жеке, жеке, нақты субъективті қасиеттердің қорытпасын қамтиды, олардың жеткіліктілігі осы кәсіби міндеттердің сәтті орындалуына ықпал етеді және куратор рөлінің орындалу стиліне әсер етеді.
Кураторлар студенттердің мәдени өсу процесіне, әртүрлі жағдайларда белгілі бір тәжірибені қалыптастыруға мақсатты түрде ықпал ете алады. Сіз куратордың жұмысын біржақты түсінбеуіңіз керек, тек ақпараттандыру және бақылау. Куратордың көптеген функциялары бар, бірақ бәрінен бұрын ол тәлімгер, ал қазіргі мағынада менеджер, яғни белгілі бір мақсаттарға жету үшін басқа адамдардың ресурстары мен ішкі әлеуетін пайдаланатын адам.
Кураторлардың өздері анықтайтын мақсаттар мен міндеттерге сәйкес оларды шартты түрде бірнеше түрге бөлуге болады.
Куратор — «информатор» — оның жалғыз міндеті студенттерге қажетті ақпаратты уақтылы беру (кесте туралы, кез-келген іс-шаралар туралы және т.б.) деп болжайды. Ол студенттерді ересек және тәуелсіз деп санай отырып, топтың өміріне енуді қажет деп санамайды.
Куратор – «ұйымдастырушы» -кез-келген сабақтан тыс іс-шаралардың (кештер, театрға бару және т.б.) көмегімен топтың өмірін ұйымдастыру қажет деп санайды, сонымен қатар ол өзінің міндеттеріне староста сайлауға қатысуды, топтағы тұлғааралық қақтығыстар үшін жауапкершілікті сезінуді және оларды шешуге тырысуды қамтиды.
Куратор — «психотерапевт» — студенттердің жеке мәселелерін шын жүректен қабылдайды, олардың сырларын тыңдауға дайын, кеңес беріп көмектесуге тырысады. Ол студенттерді психологиялық қолдауға көп уақыт жұмсайды, тым жақын байланыс орнатады.
Куратор – «ата-ана» — студенттерге қатысты ата-ана рөлін алады. Ол оларды қажетсіз басқарады, көбінесе бастамадан айырады. Студенттердің отбасылық және жеке істерін шешеді, бірақ психологиялық қолдау тұрғысынан емес, оның шешімдеріне толық бағынуды талап ететін бақылаушы ата-ана ретінде. Көбінесе бұл үлкен жастағы адамдар және студенттермен қарым-қатынаста олар өздерінің өмірлік тәжірибелеріне сілтеме жасайды.
Куратор — » дос » — студенттік топтың өмір сүруіне қызығушылық танытады, ол көптеген топтық іс-шараларға қатысуға тырысады. Студенттер кураторды топ мүшесі ретінде қабылдайды, ол құрметке ие, бірақ қажет болған жағдайда талап қою үшін қажетті қашықтық жетіспейді. Көбінесе кураторлардың бұл түріне осы рөлді орындайтын жас оқытушылар жатады.
Куратор – «алаңсыз студент» -кез-келген міндеттерді орындау қажет деп санамайды, өз міндеттерінің шеңберін анық көрсетпейді. Ол тек ресми түрде куратор болып саналады, көбінесе студенттік топты елестетпейді.
Куратор – «әкімші» — өзінің негізгі міндеті ретінде әкімшілікке студенттердің рұқсатнамасы туралы хабарлауды көреді, сабаққа қатысу есебін жүргізеді. Ол негізінен бақылау функциясын орындайды, бірақ ата-ана кураторынан айырмашылығы, оны жеке қызығушылықсыз және студенттік топтың мүдделеріне қосылмай ресми түрде орындайды.
Әр түрдің басым ерекшеліктері куратордың барлық қажетті функцияларын оңтайлы іске асыруды болдырмайды және тек біреуін күшейтеді.
Куратордың жұмысы кәсіби-педагогикалық қызметтің бір түрі ретінде фокус пен мотивация сияқты сипаттамаларға ие. Алайда оның негізгі сипаттамасы-өнімділік.
Осы өлшемге сәйкес студенттік топ кураторының кәсіби-педагогикалық қызметінің деңгейлері анықталды.
1 деңгей – өнімсіз. Куратор студенттерге бастамашылық пен қызығушылық танытпай, өздерін қызықтыратын мәселелер бойынша жүгінуді ұсынады.
2 деңгей – өнімділігі төмен. Куратор өтініш білдірген студенттерге көмектесуге дайын, белсенді болуға дайын, бірақ жағдайды психологиялық талдау және өткір мәселелер мен жанжалдарды шешу үшін студенттердің қажеттіліктерін түсіну үшін әрдайым білім жетіспейді. Кейде интуицияға байланысты ол сәтті және жағдайға сәйкес әрекет етеді.
3 деңгей – орташа өнімді. Куратор студенттердің жасының психофизиологиялық ерекшеліктері, олардың қажеттіліктері мен оқыту әдістері, кейбір жанжалды жағдайларды шешу ерекшеліктері туралы ұйымдастырудың кейбір тәсілдері мен жүйесіз білімдерін біледі. Бірақ ол осы саладағы білімін толықтыруға тырыспайды, олар эскизді және жүйесіз.
4 деңгей өнімді. Куратор қажетті білімге ие, оларды қолданады және туындаған қиын жағдайларға байланысты қажеттілікті түсініп, толықтыруға тырысады. Ол өзінің ресми міндеттерінен асып кетпейді.
5 деңгей – жоғары өнімді. Куратор қиын жағдайларды студенттерді дамыту және өзін-өзі дамыту міндеті ретінде қарастырады. Ол өз білімін оларды қолдану мақсатында үнемі толықтырып қана қоймайды, сонымен қатар қалыптасқан жағдайларға шығармашылықпен қарайды, көбінесе студенттер үшін дамушы жағдайларды өзі ұйымдастырады.
Қорытынды
Оқу процесін жүргізу барысында оқу топтарының кураторларына ерекше рөл беріледі. Олар болашақ мамандарға өмірді оның барлық қиындықтарымен, біздің әлеуметтік нормаларымыздан сәл ауытқуларға төзбеушілікпен көруге үйретуі керек.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Кошевая И.П., Канке А.А. Профессиональная этика и психология делового общения: учебное пособие. – М.:ИД «ФОРУМ»: ИНФРА – М, 2010. – 304с.
2. Образовательные ценности и ориентации воронежских студентов. Под ред. А.И. Верецкой, А.П. Дьякова. – Воронеж: Воронежский государственный университет, 2006. – 123с.
3. Записная книжка куратора студенческой группы: методические рекомендации по организации воспитательной деятельности куратора / О.В. Гришаев, М.В. Щербакова. – Воронеж: Издательско-полиграфический центр Воронежского государственного университета, 2009. – 134с.